Pagina's

vrijdag 7 april 2017

Ook dit is werken in het onderwijs

Sinds de herfst vakantie heb ik een min/max contract een stichting voor SO en VSO.
Al vanaf het begin werk ik (op 1 dag na) op dezelfde school.
Tot grote tevredenheid van beide kanten.
Eerst deed ik een zwangerschapsverlof in het VSO en daarnaast werkte ik zowel in het VSO als SO voor uitgeroosterde leerkrachten. Na de kerst vakantie ben ik begonnen in een laag niveau VSO groep, eerst 2 dagen later 4. En daarnaast nog 1 dag SO.
Hoewel ik full time werken eigenlijk te veel vind, valt het me niet tegen.
De vaste leerkracht is aan het reïntegreren en op de uren dat ze er is moet ik de achterstallige administratie doen. Eerst heb ik tijdens die uren de toetsen moeten doen, want die kunnen in deze groep alleen 1 op 1.
Aan de vaste leerkracht is beloofd dat zij zich niet druk hoeft te maken over alles wat niet les gebonden is en dus is dat voor mij.
Ik ben druk bezig met het LVS invoeren en dat is nogal een karwei.
Nu hebben we volgende week ook nog planbespreking en moeten de formulieren daarvoor een week van te voren ingeleverd worden.
Vanaf de mei vakantie ga ik een zieke leerkracht in het SO vervangen voor 2 dagen en omdat er voor deze maandag geen vervanging aldaar is, is mij gevraagd om de uren die ik aan administratie ga werken in die klas te staan.
Dat betekent dat ik dit weekeinde thuis aan de slag moet met de formulieren want dinsdag sta ik voor de VSO groep en woensdag hebben we plein feest en komt er ook niks van en dan moeten ze ingeleverd zijn,
Maar ach, dat hoort erbij.  Ik ben super blij met mijn min/max contract en vooral met het feit dat ik op deze school zit.  Nu maar hopen dat ik er volgend schooljaar ook kan blijven.
Na de meivakantie ga ik 2 dagen SO kleuters doen, 1 dag SO eind groep( waar ik al vanaf de herfst sta) en 1 dag de bapo van de leerkracht in de VSO groep waar ik al vanaf de kerst sta.
Kortom lekker aan het werk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten