Pagina's

dinsdag 31 mei 2016

Invallen bij de kleuters

Gisteren belde de Pool of ik vandaag een halve dag kleuters wilde doen op een school wat ik vorige week 2 dagen was geweest in de middenbouw.
Ik had eigenlijk gezegd dat ik de 3 dagen die ik al heb staan wel zat vond na 3 weken van 4 dagen, maar ach een half dagje voor een juf die gaat toetsen moet toch kunnen.
Beetje  goodwill kweken hier en daar.

Ik was er mooi op tijd, was er nog niemand buiten de conciërge, mooi eerst tijd voor thee.

Toen de juf kwam, bleek er ook nog een onderwijs assistent te zijn, dus dat klonk goed.
Maar wel 37 kleuters waaronder S.  die pas op school zat.  En S. moest ik continu in de gaten houden want die was al een keer van school weggelopen tijdens zijn wendagen.

Ik had al gelijk visioenen van een kleuter door er vandoor ging en op de drukke weg onder een auto kwam enzo.

Mijn ogen zijn de hele ochtend bijna niet van S. afgeweest. En dan nog terwijl er dan een kind kwam om veters te strikken  zag hij kans om ineens op een hele andere plek te zijn.  Geen rustige ochtend dus ondanks een onderwijs assistent erbij. 

Maar goed om 12 uur was juf klaar met toetsen en werd ik door 37 kleuters vrolijk uitgezwaaid.
Morgen weer kleuters en dat ga ik tot aan de vakantie elke week een dag heen en donderdag en vrijdag groep 3, daar ben ik dan al voor de 4e week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten