Pagina's

dinsdag 22 januari 2013

zomaar een overdenking

Sinds ik boven mijn eigen stekkie heb in de vorm van een hobby/naai/studeer kamer, merk ik dat ik ervoor moet waken om me niet te vaak daar terug te trekken.
Ik vind het heerlijk om daar lekker te freubelen, laptop erbij aan en mobiel onder handbereik.

En als Riche late dienst heeft, is het ook niet zo erg, de kinderen hebben hun eigen bezigheden, in dan wel buitenshuis, dus die missen me niet.

Maar als Riche zoals afgelopen week, een roostervrij weekeinde, 2 vroege diensten en 2 roostervrije dagen heeft, is hij 7 middagen en avonden thuis en dan zegt hij wel dat hij het niet vervelend vindt als ik boven zit, maar toch voelt het voor mij niet goed. Dus probeer ik erin te schipperen.
Aan de andere kant als ik dan de avonden beneden zit, kijkt hij tv (op de mannenmanier, dus met veel gezap) en zit ik te lezen of sleep ik mijn laptop mee naar beneden.

En nou niet gelijk gaan denken dat er aan ons huwelijk iets schort of dat we elkaar niets meer te zeggen hebben............. Integendeel!

We praten genoeg en we trekken er ook regelmatig samen op uit, al is het maar een grote wandeling met de hond op de hei.

Dat is het dus zeker niet, maar met een man die bijna alleen maar late diensten werkt, krijg je toch een ander ritme samen dan wanneer je een man hebt die elke avond om 6 uur aanschuift voor het eten en elke zaterdag en zondag vrij is.

Voordeel is wel dat er door zijn roostervrije dagen door de weeks er vaak lekker samen op uit kunnen, als het grut op school zit.  maandag ochtend zijn we bijvoorbeeld naar de Ikea geweest om een ladenkastje voor Francesca haar kamer te halen en hebben daar lekker samen ontbeten.

Nadeel is, nu ik wat meer werk (al is het nog op invalbasis) dat op de dagen dat ik werk en Riche late dienst heeft, ik hem gedag zeg als ik opsta des morgens en we elkaar verder niet zien.

Maar ja zo heeft elk huisje zijn  kruisje en nog een jaar of 20 werken en dan kunnen we de hele dag van elkaar genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten